Aardig artikel met wat inspiratie voor B2B bedrijven die aan Content Marketing doen.  Een aantal resultaten van een onderzoek van het (Amerikaanse!) Content Marketing Institute:

  • 86% ‘doet’ aan marketing
  • 38% zegt dat het effect heeft
  • 21% is slechts in staat om de ROI te meten.

Het artikel haalt verder voorbeelden aan van bedrijven zoals ADP, SAP, Xerox, Cisco, Maersk en heel veel anderen. Wat een thema lijkt te zijn bij al deze bedrijven is dat ze meerdere middelen inzetten. Websites, nieuwsbrieven, social, etc. Dat gaat dus vooral om het creëren van verkeer, inspelen op de behoeftes van je klant.

Wat in het verhaal ontbreekt, is dat je er met marketing alleen niet bent. Je zult ook moeten nadenken over de rest van het proces. Hoe houd ik een lead vast? Hoe begeleid ik een potentiële klant in het aankoopproces?

Lees alles hierover in de whitepaper ‘Dé magneet om nieuwe klanten aan te trekken – Meer sales met inbound marketing’

Download de gratis whitepaper


Bron: 32 Inspiring B2B digital marketing case studies

 

DELEN
Vorig artikelHoe wordt je expert door de inzet van Content Curation?
Volgend artikelPAPER: Content Curatie uit Parool, Volkskrant, AD en Trouw
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!