Welke stappen moet je ondernemen om je organisatie te overtuigen van het nut van goede Inbound Marketing?

Deze post is gebaseerd op een artikel van het Content Marketing Institute.

Dit zijn de punten die naar voren komen:

  1. Waarom? Door deze vraag al in een vroeg stadium te stellen, voorkom je allerlei discussie achteraf. Welke probleem wil je oplossen? Wat wil je bereiken? Koppel er vervolgens doelstellingen aan.
  2. Hoe? Ga niet te veel op details in, maar beschrijf wel je plan om je doelstellingen te bereiken. Neem daarin mee welke doelgroep je wilt benaderen, hoe je ze zover gaat krijgen dat ze converteren naar een echte lead. Maak er een business voorstel van, met alleen opmerkingen over meer content en verkeer maak je onvoldoende indruk.
  3. Wat? Focus ook hier op de doelstellingen. Dit is de invulling van de ‘waarom’ vraag. Zorg ervoor dat alles wat je van plan bent ondersteunend is aan je geformuleerde plan.
  4. Bewijs het! Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Niettemin is het de moeite waard om op zoek te gaan naar succesverhalen van andere, soortgelijke bedrijven. Laat zien waar het werkt.

Bottom line: Om je plan intern te verkopen heb je ook marketing nodig. Geef jezelf doelstellingen en vertel het verhaal op de goede manier om deze te bereiken. Vertel het op de manier die je doelgroep het beste begrijpt, ook als het een interne doelgroep is.

Verhalen vertellen is toch dé competentie van de (content) marketeer?

DELEN
Vorig artikelSharing to Twitter declines 11% after Twitter kills share counts
Volgend artikelHoe maak je een goede ‘lijstjes’ blogpost?
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!