Het blog van infographic tool Visual.ly heeft een mooi stukje metacuratie gedaan. Ze hebben vijf sites bij elkaar gezocht die datavisualisaties cureren. Van simpelweg leuk (I Love Charts) naar nuttig en informatief (Bloomberg Visuals) laat deze lijst de kracht zien van het verzamelen binnen één thema en in dit geval binnen één contentvorm: infographics.

De kracht van het verzamelen van infographics is dat je mensen snel kunt informeren over één thema en dat het daarnaast makkelijk deelbaar is. Daarmee bouw je snel een groter bereik op met jouw verzamelde kennis en vergaar je thought leadership.

Je kunt daarvoor complete thematische websites opzetten of je kunt het houden bij een sneller opgezette Tumblr-site of Pinterestbord. Je kunt kiezen voor het verzamelen/cureren van eigen materiaal zoals Bloomberg of je kunt een bredere filter zijn voor jouw publiek door het beste uit de markt te verzamelen. Zoals gedaan is met dit Pinterestbord over curation.

Follow HowardsHome's board Content Curation on Pinterest.

Verzameld beeld kan een enorm sterk middel zijn binnen content marketing zoals te lezen is in 5x sterkere content marketing met gecureerd beeld. Een aantal van de belangrijkste manieren om  beeld te verzamelen zijn:

    1. Cureer een mooi overzicht van wat jouw merk of bedrijf te bieden heeft
    2. Cureer ideeën en concepten voor het gebruik van jouw producten of diensten
    3. Cureer beeldmateriaal van jouw fans of laat ze dit zelf doen!
    4. Cureer beeldmateriaal dat het gevoel van jouw merk versterkt
    5. Vorm een nuttige kennisbank van behulpzame video’s, infographics, modellen en meer!

Dus ga vandaag nog aan de slag met de mooiste verzamelingen beeld en infographics op jouw blog of social media-account. Meer voor de fans van datavisualisatie:

http://blog.visual.ly/5-content-curation-sites-for-data-visualization/