Een van de makkelijkere, snellere vormen van Content Curation is het verzamelen van interessant beeld. Nou typ ik wel makkelijk, maar het selecteren van beeld op bijvoorbeeld Tumblr of Pinterest moet zeker wel een rode lijn hebben in verband met jouw merkwaarden. Denk dus na of het beeld dat je selecteert qua inhoud, stijl en gevoel wel een beetje past bij hetgeen jouw merk wilt uitstralen. In dit artikel staan vijf manieren om met gecureerd beeld jouw content marketing te versterken.

Cureer een mooi overzicht van wat jouw merk of bedrijf te bieden heeft. Een verlengstuk van bijv. jouw webshop!

pols potten on Pinterest

Voor webshops, maar ook voor stenen winkels zonder digitale verkoop is dit eigenlijk een ‘no-brainer’. Maak mooie foto’s van jouw producten en plaats deze overzichtelijk en logisch óf leuk geordend op een visueel sociaal netwerk. Pinterest is hier met name voor geschikt omdat de prikborden het ordenen en het opbouwen van een archief heel erg makkelijk maken. Daarnaast heeft Pinterest een zeer enthousiaste groep voornamelijk vrouwelijke gebruikers die er lustig op los pinnen met lifestyle en fashion beeldmateriaal.

Cureer ideeën en concepten voor het gebruik van jouw producten of diensten

Doe het zelf Praxis on Pinterest

Bouwhandel Praxis zet Pinterest met veel enthousiasme in en plaats hier how-to video’s, inspiratiefoto’s en meer.

Cureer beeldmateriaal van jouw fans of laat ze dit zelf doen!

Binnenkijken bij onze fans  on Pinterest - Ikea

Gebruiken jouw klanten enthousiast jouw producten laat ze hier dan beeldmateriaal van maken en dit enthousiasme uitdragen. Ikea doet dit door hun fans een gedeeld Pinterest prikbord te geven. Dit is een uitstekende manier om fans bij elkaar te brengen en nieuwe fans te ontwikkelen. Je ziet dat deze pagina van Ikea NL 5000+ volgers heeft en daarmee redelijk succesvol is voor een geringe inzet.

Heb je positieve reacties van klanten op social media, dan kun je deze ook verzamelen met Storify. Dit vormt dan weer mooie ‘social proof’ over de tevredenheid van klanten en kun je vrij gemakkelijk op websites en in blogposts plaatsen. Dat ziet er dan bijv. zo uit.

Cureer beeldmateriaal dat het gevoel van jouw merk versterkt

JUST DO IT Tumblr Nike

Een groot merk als Nike is hier heel sterk in. Zij verzamelen op Tumblr en Pinterest duizenden foto’s van sportende mannen en vrouwen, trainingschema’s, gezond voedsel en aansporende leuzen. Dit beeld zegt precies wat Nike wil uitdragen > Just Do It! Dit beeldmateriaal hoeven ze niet eens vol te stoppen met logo’s. De teksten die erbij staan doen het werk voor Nike. Daarnaast kan het natuurlijk nooit kwaad om de producten in actie te zien bij hordes afgetrainde mensen.

Vorm een nuttige kennisbank van behulpzame video’s, infographics, modellen en meer!

 HowardsHome on Pinterest

Beeld kan ook een belangrijke rol spelen in een kennisbank of in dit geval een kennisbank vormen. Door infographics, video’s, visuele handlingen, tiplijsten, modellen, stroomschema’s, wat je ook kunt bedenken te verzamelen op bijv. Pinterest. Vorm je voor jezelf, jouw collega’s en jouw publiek een relevante bestemming voor relevant beeld. Wanneer dit beeld gepind is uit blogposts, whitepapers e.d. dan vormt Pinterest ook nog eens een tentakel van jouw leadgeneratiestrategie.

Let bij het verzamelen van beeldmateriaal wel altijd op of je het mag hergebruiken. Of je geen copyright schending begaat.

Lees hier 6 nuttige tips voor het perfecte (en legale) beeldmateriaal.

Wil je meer weten over het juridische framework van content curation? Ethische Content Curation: content overnemen als een gentleman

 

Laat een reactie achter en discussieer mee!