Op Pinterest kwam ik een handig overzicht tegen van de 6 stappen van het Content Creation proces. Veel Content Marketing trajecten starten vol goede moed, maar na verloop van tijd blijkt toch dat het lastig is om steeds nieuwe artikelen en onderwerpen te vinden. Content Curation is een handige manier om dit proces te ondersteunen, zodat je altijd verzekerd bent van ‘verse’ content.

Zelf gebruiken wij HowardsHome Curation Hub als belangrijke manier om bij te houden wat er gebeurt in ons vakgebied, maar ook om inspiratie op te doen voor nieuwe artikelen. Eigenlijk is deze post een voorbeeld daarvan 🙂

Deze infographic geeft de volgende 6 stappen aan:

  1. Research: Wat gebeurt er in je vakgebied? Zijn er nieuwsartikelen waar je op kunt inhaken?
  2. Ideas: Zie je aanknopingspunten waar je op kunt inhaken? Kun je er je eigen mening over geven?
  3. Placement: Denk niet alleen aan je eigen site of blog, maar kijk of je mogelijk ook elders je artikel kunt plaatsen.
  4. Creation: Maak er iets goeds van. Voeg waarde toe. Bied wat extra’s aan je lezers.
  5. Publishing: Waar en wanneer wil je het publiceren? Spreid je activiteiten over tijd, en kanalen blog , e-mail, social
  6. Promotion: Na het publiceren kun je nog steeds aandacht vragen. Reageer op andere posts, ga de conversatie aan.

Andere tips of opmerkingen zien we graag tegemoet in de reacties hieronder!

DELEN
Vorig artikelVan Content Marketing naar Thought Leadership
Volgend artikelDe kunst van een goede blogpost op basis van Content Curation

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!