Het Content Marketing Institute heeft weer een interessant onderzoek gepubliceerd over de inzet van Content Marketing binnen B2B bedrijven. Een aantal bevindingen vind je hieronder. Let wel, deze gelden vooral voor de Amerikaanse markt. Volgens mij is het in Nederland nog niet zo ver maar ik hoor graag als ik het mis heb:

  • 90% van de kleinere bedrijven richt zich nu vooral op conversie van bezoekers. Dat is meer dan grote(re) bedrijven
  • Bij deze bedrijven ligt de focus nu vooral ook op leadgeneratie
  • Leadgeneratie is nu belangrijker geworden dan branding
  • Blogs (maar ook sociale media) breken door. Van 77% naar 87% (dat is in NL nog LANG niet zo!)
  • 55% is van plan om meer te gaan besteden dan vorig jaar
  • Grootste uitdaging: Content genereren

Alvast een content marketing voorsprong?

Wil je weten hoe Content Curation kan helpen om het proces van Content Creatie te vereenvoudigen? B2B Content Marketing is een krachtig hulpmiddel om nieuwe klanten te vinden, en bestaande te houden. Hier vind je ons inspiratiedossier vol relevante artikelen en cases.

Bron: http://contentmarketinginstitute.com/2015/01/small-business-content-marketing-research/

DELEN
Vorig artikelFlipboard met Zite integratie: dé tool voor persoonlijke content discovery?
Volgend artikelContent op basis van je locatie? Facebook PlaceTips!
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!