Chad Pollitt stelt dat Content Curation als discipline gevormd wordt door een optelsom te maken van alle ‘social conversations’, nieuwsberichten en content distributie.

Hoe meer content wordt gecureerd door individuen – samen met de verdere groei en ontwikkeling van de persoonlijke ´Interest Graph´ – des te meer marketeers uiteindelijk in staat zijn te komen tot one-to-one marketing.

Via ‘machine learning’ (voorbeeld Netflix) en Content Curation zijn marketeers uiteindelijk in staat om content in de juiste context aan te bieden aan de klant. En dus dichter bij 1-op-1 marketing te komen. Dit lijkt een ideale oplossing: de consumenten krijgen betere informatie, en de marketeers zijn in staat beter hun doelgroep te benaderen.

http://www.huffingtonpost.com/chad-pollitt/content-curation-and-the-_b_4619375.html

DELEN
Vorig artikel11 gouden regels voor optimale Content Curation
Volgend artikelHoe bereik je de volgende generatie leden van jouw vereniging of organisatie?
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!