Content curation wordt niet alleen ingezet voor thought leadership, kennisdeling en het tonen van expertise. Het leent zich ook uitstekend voor luchtigere toepassingen als het verzamelen van de leukste WK-inhakers van merken. Met name grote consumentenmerken kunnen via content curation de leukste ‘user generated content’ van fans, klanten en ambassadeurs verzamelen en presenteren op bijvoorbeeld een productsite of social media.

Ikea cureert en stremt inspiratie

Aan de ene kant zet Ikea curation in door voorbeelden van Ikea keukens bij klanten thuis te verzamelen op Pinterest. Aan de andere kant vraagt Ikea via juristen haar grootste fans de merknaam te verwijderen van een curationplatform van alternatieve toe- en aanpassingen van Ikea producten.

Mogelijke toepassingen van Curation door consumentenmerken

  • Verzamel de leukste alternatieve toepassingen van jouw producten
  • Verzamel complimenten over jouw producten, de ‘social proof’
  • Verzamel aanpassingen die mensen maken aan jouw producten. Hier vind je misschien hele goede input voor productontwikkeling
  • Verzamel foto’s van fans, klanten die jouw producten gebruiken. Hier kun je ook op sturen met specifieke campagnes als de #doehetselfie van Praxis en de #sambaselfie van Heineken
  • Verzamel (voor intern gebruik) de meest gestelde vragen van klanten
  • Verzamel antwoorden op vaak gestelde vragen uit jouw online communities
  • Verzamel in een speciale twitterpagina of Storifyverslag de reacties en foto’s tijdens een van jouw events
  • Of zorg gewoon voor een stukje entertainment met bijvoorbeeld een Pinterest board met de leukste inhakers op actualiteit.

Content Curation van o.a. user generated content: doe het #selfie, de mogelijkheden zijn eindeloos :).

Follow HowardsHome's board Inhakers on Pinterest.

1 REACTIE

Laat een reactie achter en discussieer mee!