Content Curation: Heb je het zelf wel gelezen voordat je het deelt of favourite?

Wat is er aan de hand? Steeds vaker zie je geautomatiseerde favourites uitgedeeld worden aan de artikelen die je tweet. Je hebt dan binnen 10 seconden 10 favourites, en 0 clicks. Ik heb twitteraars daar wel eens op aangesproken, en OF het wordt gedaan om een leeslijst op te stellen of lawaai te maken om meer volgers te verzamelen.

Om echt iets te betekenen voor je volgers kun je dit lijstje gebruiken:

  1. “Kijk, dit zou wat kunnen zijn”: Je ziet een titel, uit een betrouwbare bron. Je deelt de ‘vondst’ met je volgers, zonder enige aanpassing. Zelf heb je het waarschijnlijk niet gelezen, maar dat ga je zeker nog doen! (ja, ja!)
  2. “Dit moeten jullie even lezen”: Je hebt het gelezen (al is het maar snel) en in 140 teken heb je aangeven WAAROM het in interssant kan zijn.
  3. “Dit vind ik”: Een echte ‘thought leader’ heeft een eigen mening. Geef die in 140 tekens weer, en ga vervolgens op Twitter de discussie aan met anderen aan.

Het lijstje kost steeds meer tijd, maar je volgers hebben er ook meer aan. Je laat zien wat je weet over het onderwerp.

Na stap drie, of eventueel in plaats van stap 3, kun je ook een blogpost schrijven. Dat biedt meer mogelijkheden om je ei kwijt te kunnen, maar kost ook meer tijd. In eeb blog heb je de mogelijkheid om meerder tweets of artikelen te verzamelen, en in een paar honderd woorden je verhaal te vertellen, doorspekt met interessante links. Dit artikel is een voorbeeld 🙂

Een leuk achtergrond verhaal uit de Harvard Business Review laat zien hoe geautomatiseerde ‘bots’ Twitter aan het overnemen zijn.

De laatste zin uit dat artikel is een waarheid als een koe:

“If we want Twitter — or any other online conversation — to be actually worthwhile, we have to be willing to put in at least that amount of effort. Otherwise we’ll be left with a social network where the only folks socializing are just robots, talking to other robots.”

Eerder schreven we hier ook al over dit onderwerp.

DELEN
Vorig artikelTesla Content Hub
Volgend artikel7 Content Marketing ontwikkelingen

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

1 REACTIE

  1. Misschien een andere tip: laat je tekst even lezen door een leek. Al is het maar om spelfouten uit je tekst te halen. Was bij deze blog ook geen overbodige luxe geweest.

Laat een reactie achter en discussieer mee!