Een handzaam overzicht over nut en noodzaak van Content Curation. Het artikel behandelt de volgende onderwerpen

  1. Wie zou er aan Content Curation moeten doen?
    • Digitale marketeers
    • Content creators
    • Social Media managers
  2. Wat kun je er mee bereiken?
    • Identiteit voor je merk: Je staat niet alleen in de wereld. Laat zien dat je weet wat er gebeurt in de markt om je heen. Geef context.
    • Het bereik vergroten: Niemand houdt van bedrijven die alleen maar persberichten toeteren. Door interessante content te delen bouw je relaties op.
    • Consistente uitingen: Regelmatig publiceren. Maar regelmatig publiceren kost veel tijd, en je kunt niet alles alleen. Content Curation is een perfecte aanvulling op je eigen content.
    • Word een expert: Door een selectie van interessante content laat je zien dat je kennis van zaken hebt.
  3. Hoe doe je het zo slim mogelijk?
    • Cureer content die relevant is voor je eigen organisatie
    • Schrijf een samenvatting van interessante blogposts die je ergens anders hebt gevonden.
    • Gebruik gecureerde content als basis voor een nieuwsbrief
    • Deel je selectie op sociale media

Bron: Content Curation: Anyone Can Curate – That Means You!

Om dit succesvol te kunnen doen zijn er twee voorwaarden:

  1. Het proces moet makkelijk zijn
  2. Je hebt goede content nodig

Met deze voorwaarden in het achterhoofd hebben wij  HowardsHome CurationHub ontwikkeld. Een dashboard waarbij je makkelijk al het nieuws en sociale media volgt, maar ook bijvoorbeeld artikelen van je eigen website kunt toevoegen. Van daaruit kun je het delen op sociale media, publiceren op WordPress, of zelfs je collega’s vragen om het te delen met hun eigen netwerken. Zo wordt je bereik alleen maar groter.

 

DELEN
Vorig artikelEigenschappen van de digitale sales professional
Volgend artikelBlockchain technologie voor het delen van content?

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!