Content Curation is zeer geschikt om complexe sales processen te ondersteunen, en leads te genereren. In de Awareness & Consideration fase is veel content nodig om de aandacht van je potentiële klant vast te houden. Content Curation helpt je dan met:

  • Brand Awareness – meer bekendheid van je organisatie
  • Engagement – het ‘excuus’ om contact te krijgen
  • Thought Leadership – laat zien wat je weet over dit onderwerp
  • Lead Nurturing – blijf in contact totdat er een echt koopsignaal is
  • Retentie – blijf je bestaande klanten informeren waar je mee bezig bent.

Bron: Content Curation in B2B Marketing #infographic ~ Visualistan

DELEN
Vorig artikelHoe zorg je ervoor dat medewerkers je content verspreiden?
Volgend artikelTwitter stopt met de sharecount. Wat nu?
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!