Meer dan 70% van de ondervraagde marketeers geeft aan dat Content Curation een belangrijk onderdeel is van hun content marketingstrategie. Content Curation is in dit geval een mix van originele, eigen content en informatie die elders vandaan is gehaald. 60% denk ook dat Content Curation belangrijk is om zich te onderscheiden van hun collega’s. Dit blijkt uit een onderzoek van Trapit, een Content Curation bedrijf in de US, wat wel enige overeenkomsten heeft met HowardsHome 🙂 .
http://trap.sites.hubspot.com/2013curationsurvey

Uit de grafiek blijkt verder het volgende:

  • 60% vindt het lastig om content te gebruiken die anderen al hebben doorgestuurd.
  • 57% vindt het lastig om goede content te vinden.
  • 53% heeft last van totale ‘information overload’, en ziet door de bomen het bos niet meer. Jezelf onderscheiden wordt dan lastig.

Ons advies zou zijn om vooral op zoek te gaan naar je eigen sterktes. Wat zijn de onderwerpen waarin je jouw eigen expertise kunt aantonen? Denk ook verder dan alleen het doorsturen van Tweets en andere status updates. Voeg iets toe. Denk na of je misschien meerdere Tweets in een korte artikeltje kunt samenvatten op je eigen website of blog. Vergeet vooral niet om verkeer naar jouw eigen site te trekken. Content Curation om aandacht te trekken is prima, maar als je het wilt gebruiken om werkelijk conversie te creëren heb je verkeer nodig naar jouw eigen omgeving.

Bottom-line:

  • Denk na welke onderwerpen je wilt monitoren.
  • Betrek experts uit jouw eigen organisatie die inhoudelijk iets kunnen toevoegen.
  • Meet wat jouw doelgroep interessant vindt.
  • Vergeet niet je oude, trouwe e-mail nieuwsbrief. Hergebruik je gecureerde content ook voor een doelgroep die niet altijd online is.
  • Geef niet op. Content Marketing is een verhaal van de lange adem.

Bron: http://heidicohen.com/content-curation-measure-peers-research/

Content Curation-Trapit

Laat een reactie achter en discussieer mee!