Ook juristen worden overspoeld met informatie. Met een paar klikken zijn enorme hoeveelheden informatie en achtergronden te vinden. Dat geldt niet alleen voor de jurist, maar ook voor de (potentiële) klant. Het artikel achter de link geeft een aantal suggesties hoe je je in deze overvloed als jurist kunt positioneren. Content Curatie wordt gedefinieerd als: “Content Curation is een Content Marketing strategie, waarbij relevante content wordt gevonden, georganiseerd, geselecteerd en eventueel aangepast. Goede Content Curation kenmerkt zich door het continue leveren van relevant materiaal over een specifiek onderwerp, voorzien van een goede context, eigen visie en presentatie” (HowardsHome definitie)

Voor juristen betekent Content Curation het volgende:

  • Laat zien wat je weet. Door een selectie te maken uit het enorme aanbod, en dat te delen, laat je zien waar je wat over te melden hebt.
  • Je kunt zelf niet genoeg produceren. Er is al heel erg veel geschreven. Het is ook lastig om dat steeds maar weer opnieuw te doen. Door gebruik te maken van externe content kom je vanzelf op ideeën en kun je met minder moeite toch iets nieuws leveren.
  • Je bouwt aan je reputatie. Door steeds maar weer te laten zien wat je mening is, bouw je vanzelf de reputatie op als ‘thought leader’.
  • Ga op zoek naar betrouwbare bronnen. Let op welke bronnen je gebruikt. Vaak wordt er door meerdere bronnen over een zaak geschreven, maar kies een goede bron, een bron met een goede reputatie. Indien het een controversieel onderwerp is, zorg er dan voor om meerdere bronnen te raadplegen, ook om een mogelijk breder perspectief te schetsen.
  • Zorg ervoor dat je jezelf goed gedraagt, geef credit waar nodig. Neem nooit een artikel over zonder bronvermelding, en houd je aan het auteursrecht

Het artikel biedt nog meer details en aanbevelingen.

http://www.bestlegalpractices.com/curating-legal-content-can-enhance-marketing/

DELEN
Vorig artikelMet welke content doe je B2B kopers het grootste plezier?
Volgend artikelIs de ‘corporate website’ dood?

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!