Het koopproces is zodanig veranderd, dat veel kopers zich al ruim van te voren informeren. Je kunt er dus ook van uitgaan dat iedereen die iets leest wat jij publiceert in een andere fase zit.

Binnen content marketing onderscheid je grofweg twee delen van de koopcyclus (buying cycl). De eerste is ‘awareness’; dat is iemand op zoek is naar informatie. Als je voldoende nuttige informatie te bieden hebt, dat kan dat resulteren dat deze prospect je gaat volgen, of nog beter, zich abonneert op een nieuwsbrief. Dat geeft al aan dat er een meer dan gemiddelde belangstelling is. Dan komt de tweede fase, die van ‘Lead Nurturing’.

Bij Lead Nurturing gaat het om het bouwen en onderhouden van relaties. Je wilt dus in contact blijven, de interesse vasthouden. Dat kun je het beste doen door met regelmaat nuttige, interessante informatie te delen. Belangrijk is dat het vooral relevant is. Nu kan dat natuurlijk door met grote regelmaat nieuwe content te genereren, maar er is ook niets mis om hier Content Curation voor in te zetten. Deel een interessant artikel van een externe. Schrijf er een korte post over, maar voeg in ieder geval iets toe. Het is hoe dan ook veel eenvoudiger om met een paar korte zinnen iets toe te lichten, dan om een heel nieuw artikel te schijven.

Dit artikel, op curation.nl, kost minder dan 10 minuten om te schrijven. Als je het content curationproces maar op orde hebt!

Dat is dan ook precies wat ik hier op curation.nl heb gedaan. Via onze Topic monitoring vond ik een goed artikel op de site van Marketo. Daar voeg ik dan (via ons product HowardsHome Curation Hub) een kort verhaaltje aan toe. Tijdsbesteding? Minder dan 10 minuten.

http://blog.marketo.com/2013/05/content-curation-for-lead-nurturing.html

 

DELEN
Vorig artikelIs de ‘corporate website’ dood?
Volgend artikelHoe je met een content marketing workshop medewerkers betrekt en betere resultaten behaalt
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

2 REACTIES

  1. Maar wil je eigenlijk niet dat je de informatie vanuit je eigen ‘brand’ aanbiedt? Het lijkt me van wezenlijk belang dat je in eerste instantie zelf alle content binnen de buyer journey beschikbaar hebt om binnen het lead nurturing proces te delen met je leads.

  2. Het werkt volgens mij het beste en komt minder salesachtig over als je in eerste instantie breder content gebruikt. Dus niet alles uit eigen koker/merk. Als dan de koper beter geïnformeerd is, komen ze vanuit een vertrouwensrelatie vanzelf uit bij jouw eigen content die dieper op hun vragen ingaat en aansluit bij jouw eigen brand.

    Daarnaast is het gebruik van externe content een goede manier om een discussie/gesprek op gang te brengen waarna je langzaam aan meer over jouw eigen merk kunt vertellen. Bij mensen die alleen eigen content zenden loopt dit minder soepel is mijn eigen ervaring als community manager en content marketeer.

Laat een reactie achter en discussieer mee!