Imtech heeft met Content Hub ‘Imtech 24/7’ de Industrial Social Media Award gewonnen. Lees hier hoe Imtech van medewerkers, ‘social ambassadeurs’ maakt.

Vorige week was Tanja Niemans bij het congres ‘Digital Marketing in 1 day’. Hieronder haar verslag over de winnaar van de Industrial Social Media Award Imtech.

‘Hoe maak je medewerkers social media ambassadeurs in de B2B’

Bas Vermond liet zien hoe bij Imtech de community Imtech 24/7 een bijdrage levert aan hun processen. Veel van hun medewerkers werken op locatie bij de klant en hebben daardoor minder binding met kantoor. Bij Imtech draait het juist om deze vakmensen en daarom wilde Vermond dit meer laten zien.

Hiervoor hebben ze de community Imtech 24/7 ontwikkeld waarop de Imtech medewerkers verslag doen van hun werkzaamheden en uitdagingen.

Soms zeggen beelden meer dan 1000 woorden

Medewerker van Imtech deelt foto met tekst op het fotoblog van Imtech 24/7

Foto’s zijn de basis grondstof voor de Imtech community en content hub. Een medewerker kan via een app een foto uploaden met daarbij een tekst van maximaal 255 tekens. Automatisch wordt hierbij de gps locatie opgehaald. Zo kunnen werkzaamheden direct geplot worden op een kaart.

GPS-tracking van Imtech projecten op content hub Imtech 24/7

Vooraf hebben de klanten toestemming gegeven om foto’s te maken en deze te publiceren op de site. Ook gaat de foto met de bijbehorende tekst altijd eerst langs de afdeling marketing waarna deze bij goedkeuring met een druk op de knop direct wordt geplaatst.

Voordelen van Imtech 24/7

Het platform biedt diverse voordelen:

  • De medewerkers van Imtech krijgen een gezicht en zijn direct benaderbaar voor vragen.
  • Daarnaast geven de foto’s en de kort tekst voor de afdeling marketing input om verder uit te werken in blogs en nieuwsartikelen. Voorheen was het lang niet altijd makkelijk om hiervoor voldoende materiaal te verzamelen.
  • Voor (bestaande) klanten biedt het een kijkje in de keuken.
  • Sales heeft een mooie verzameling aan referenties.

Gamification en laagdrempeligheid input zorgen voor succes platform

Vakman van de maand Imtech 24/7Gamification speelt ook een rol bij het succes van het platform. Elke maand wordt er een ‘vakman/ vakvrouw’ van de maand gekozen. Een week lang is je foto dan onderdeel bureaubladachtergrond op ruim 3.000 computers en je ontvangt een waardebon. Daarnaast is het platform laagdrempelig qua input zodat ook de minder tekstueel ingestelde medewerker gemakkelijk kan bijdragen.

Koppeling met recruitment en sales

Er wordt met het platform ook gewerkt aan recruitment. Filmpjes en foto’s worden gekoppeld aan vacatures. Je ziet direct je werkplek, je manager en je mogelijk nieuwe collega’s. Ook wordt er nagedacht over de mogelijkheden voor koppelingen met de sales afdelingen.

Ongeveer 11 maanden is Imtech begonnen met het platform en de app. Op dit moment zijn er zo’n 70 ambassadeurs online actief. Een mooi voorbeeld hoe je medewerkers kunt laten uitdragen waar de organisatie voor staat!

Meer artikelen en tips over het betrekken van medewerkers

DELEN
Vorig artikelBlendle zoekt content curatoren!
Volgend artikelMSN is back with a vengeance!
Historicus. Redacteur/marketeer. Bloggen | social media | contentmarketing | journalistiek | Utrecht

1 REACTIE

Laat een reactie achter en discussieer mee!