Facebook begint een test in de Verenigde Staten, waarbij je Facebook Nieuwsfeed wordt aangevuld met ‘Lokaal nieuws’.  Door gebruik te maken van GPS locatie, Wifi, maar ook Bluetooth beacons gaat facebook bovenaan in je stream je voorzien met ‘relevante’ informatie. Content (Marketing) op basis van je locatie…

De beacons zijn een nieuwe aanpak. Het zijn kleine bluetooth apparaten, die een signaal uitzenden. Als je telefoon dat oppikt, kan het worden gebruikt om je van relevante informatie te voorzien. Dat kan een commerciële aanbieding zijn, maar je kunt ook denken aan een kunstenaar die zijn werk onder de aandacht wil brengen, of een architect die meer wil vertellen over het gebouw waar je voor staat. Het wordt als eerste getest in New York.

De commerciele mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos. Dit levert weer een heel nieuwe reeks aan externe impulsen op, en overdaad ligt op de loer. Het is te hopen dat het systeem snel begrijpt wat je wel en niet leuk vind, want anders schiet het zijn doel snel voorbij. Ook hier is (automatische) curatie een belangrijke toevoeging 🙂

Het artikel laat nog een aantal van de deelnemers aan het woord, en legt uit hoe de Beacon technologie precies werkt.

Bron: http://blogs.wsj.com/digits/2015/01/29/facebook-tests-bluetooth-beacons-to-feed-users-local-content/

 

DELEN
Vorig artikelB2B Content Marketing: meer focus op leadgeneratie
Volgend artikelInzet van medewerkers stimuleert sales & marketing
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!