In 1999 is HowardsHome opgericht. Één van de ideeën destijds was dat je zo veel mogelijk kennis moest delen; onze insteek zat toen vooral op Kennismanagement. Met e-kennis.nl probeerden we daar toen aan te voldoen, en het bleek een schot in de roos.

Iedereen die in Nederland ook maar enigszins bezig was met Kennismanagement kreeg een wekelijkse nieuwsbrief, het stelde ons in staat om met regelmaat bij de doelgroep onder de aandacht te komen.

Content Marketing is dus eigenlijk niets nieuws onder de zon. Was het initieel nog vooral gericht op interne kennisdistributie “intranet”, nu is de wereld een stuk transparanter, en ziet men steeds meer de voordelen van het delen van nuttige kennis en informatie.

Curation.nl streeft weer hetzelfde doel na. Informeren, verhelderen, een gids zijn in het oerwoud. We zijn niet van de hypes, maar geven gewoon nuchter advies, gebaseerd op jarenlange ervaring en inzichten.

In een ander verband kwam ik toevallig archive.org weer eens tegen, een organisatie die zijn best doet om het web te archiveren. Er waren daar nog enige sporen van e-kennis te achterhalen 🙂

https://web.archive.org/web/19991127135223/http://www.e-kennis.nl

DELEN
Vorig artikelWat marketeers vinden van Content Curation
Volgend artikelHoe word je een goede “influencer” door Content Marketing?
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!