Content Marketing. Iedereen doet er op zijn of haar manier aan. En veel mensen gebruiken voor subthema’s en vergaderingen allerlei hippe termen die ze soms maar half begrijpen. Dit artikel geeft een handige en vooral grappige opsomming van de laatste buzzwords, wie ze gebruiken en wat ze éigenlijk betekenen.

Vooral het commentaar op de ‘Brand Newsroom’ vinden wij erg relevant omdat wij denken dat hier voor veel bedrijven nog een grote winst te behalen valt. Men gaat drastisch de ‘corporate communicatie’ reorganiseren om net als mediabedrijven snel mooie content te kunnen publiceren. De Brand Newsroom is een groep mensen die met de juiste middelen content publiceren voor jouw merk, dit meten en verbeteren en daarmee het publiek laat groeien. Zonder met nog meer termen te willen strooien, kunnen bedrijven dit doen op vernieuwde ‘corporate websites’ of doen ze dit bijvoorbeeld in een Content Hub.

Volgens ons hoeft de content die hier gepubliceerd wordt zeker niet compleet uit eigen koker te komen. Via Content Curation kun je effeciënt externe content duiden en aanpassen om jouw visie en meerwaarde te laten zien. Dit kun je doen met zoals het artikel noemt de Content Marketing Cloud: software die volledig draait op internet (in de cloud) en die het voor jou mogelijk maakt om jouw content marketingproces te stroomlijnen en te meten. Software zoals Magpipe bijvoorbeeld.

Lees meer over buzzwords:

http://contently.com/strategist/2014/03/03/sxsw-content-marketing-buzzword-guide/