De meeste mensen hebben bij het cureren van andermans content niet altijd een goed beeld hoe ze de eigen post vervolgens moeten vormgeven. Concullega Curata heeft een handige infographic gemaakt om te laten zien hoe jouw eigen stuk content via curation eruit zou kunnen zien.

1. Maak altijd een nieuwe titel aan voor gecureerde content

Door een eigen titel toe te voegen aan voorkom je dat je concurreert met jouw inspiratiebron in de zoekresultaten. Dit is voor beide partijen beter en eerlijker.

2. Voeg een nieuwe afbeelding toe

Door eigen beeld toe te voegen voorkom  je copyright problemen. Mocht een afbeelding aan deze voorwaarden voldoen (bijv. het heeft een creative commons licentie) of heb je toestemming dan kun je het wel hergebruiken.

3. Neem gericht stukken over, voeg eigen visie en een goede bronvermelding toe

Neem in jouw content de naam van de auteur, een deeplink naar het bronartikel en jouw eigen commentaar op. Neem ook niet té veel over van het bronartikel en hou je daarbij aan het citaatrecht.

4. Trek de aandacht met een quote uit het oorspronkelijke artikel

Je kunt bij elk artikel een mooie quote opnemen maar een succesvolle vorm van gecureerde content zijn ook verzamelingen van inspirerende quotes uit jouw vakgebied zoals hieronder:

Definities van Content Curation

5. Sluit af met een korte eigen conclusie en één call to action

Het cureren van het beste in jouw markt is leuk en zeer leerzaam, maar je doet het vaak niet alléén uit de goedheid van jouw hart. Sluit daarom jouw mooi gecureerde stuk af met een verwijzing naar meer informatie, een relevante whitepaper of e-book dat je hebt geschreven, een evenement dat je organiseert of zelfs een relevante productaanbieding. Blijf hierbij wel redeneren vanuit de klant: helpt het de klant bij informatie vergaren of zijn/haar werk? Of heb je het alleen over wat jij wilt verkopen?

content curatie - hoe ziet een gecureerd artikel er uit? Infographic

Meer weten over content curation voor marketing?

Content curatie voor contentmarketing whitepaper

Laat een reactie achter en discussieer mee!