Content Curation is veel meer dan het het verzamelen en doorzetten van een paar linkjes. Daarmee lever je wel een dienst aan je lezers, doordat je een voorselectie maakt en daardoor de relevantie bepaalt. Maar de echte waarde van Content Curatie is nu juist het toevoegen van je eigen mening. En daar moet je iets meer werk voor doen. Niettemin, uitgaan van goed basismateriaal is een stuk eenvoudiger dan het staren naar een nieuw, leeg scherm!

Hoe ziet de ideale blogpost er dan uit? Deze infographic geeft je een prima overzicht!

Een recente studie van Curata toont overigens aan dat de meest succesvolle marketeers uitgaan van een verhouding van 65% originele content en 35% gecureerde content.

DELEN
Vorig artikel6 Stappen voor optimale Content Creation
Volgend artikelHoe betrouwbaar kan content zijn?
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

1 REACTIE

Laat een reactie achter en discussieer mee!