Een moderne contentstrategie zou meerdere vormen van content moeten bevatten volgens Matthew Kumin: originele, gecureerde, met licensie en geautomatiseerd. Dit is nodig om als bedrijf structureel relevante kwaliteitscontent te kunnen publiceren voor jouw publiek. En dat is een uitdagende taak. Zeker als de content geheel uit eigen koker moet komen.

Content creatie versus content curation

Hoewel ‘eigen’ content veel voordelen heeft, is het ook arbeidsintensief en daarom vaak kostbaar om te maken. Sommige bedrijven twijfelen nog aan het gebruik van externe content omdat het de grip op het publiek zou verzwakken. BREAKING: die grip op het publiek ben je al kwijt. Jouw publiek zoekt zelf naar de content die het nodig heeft en laat zich daarvoor moeilijk in jouw model duwen.

Voorzie in de informatiebehoefte van jouw publiek én niet alleen met eigen content

Daarom is het nóg belangrijker geworden om te voorzien in de informatiebehoefte van jouw publiek, en dat publiek wil niet per se alleen jouw eigen content zien. Wanneer je een mix maakt van eigen en externe content verdien je de aandacht van jouw publiek en wordt je een betrouwbare filter. Mix daarom met content van verschillende bronnen: eigen of gecureerd, kort én lang, beeld en tekst en ga zo maar door. Wanneer je dit goed doet samen met jouw collega’s, dan zul je zien dat jouw bedrijf beter gevonden wordt in zoekmachines en je makkelijker contact maakt op bijvoorbeeld social media. Voor elk bedrijf ligt die contentmix net even anders en hangt af van inzet van fte’s en budget. Wat wij zelf hebben ervaren is dat content curation voor beide factoren een mooie besparing kan opleveren.

Mix content voor:

  • Thought leadership
  • Engagement
  • SEO
  • Social sharing
  • Freshness of regelmatig content kunnen leveren
  • Kosten of kostenbesparing
  • Tijdsbesparing bij contentcreatie

Content Mix - Curation.nl Lees meer bij clickz: http://www.clickz.com/clickz/column/2284061/content-mixology-101-a-practical-guide-to-realtime-publishing

1 REACTIE

Laat een reactie achter en discussieer mee!