Op 1 oktober 2013 organiseerde VM, het platform voor verenigingsprofessionals, haar 5e congres Trends in Verenigingsmedia. Het thema is “Ontdek de kracht van content”. In de VM groep op LinkedIn werd de congresdiscussie vooraf vast in gang gezet met de volgende stelling: “Veel te weinig organisaties zijn zich bewust van de schat waar ze op zitten. Zelfs voor de meest gedetailleerde, specialistische en ontoegankelijk ogende informatie is een afnemer te vinden die er ook graag voor wil betalen. Het slim en goed vermarkten van al gecreëerde content kan een vereniging of brancheorganisatie ineens een grote toegevoegde waarde geven, en nog geld in het laatje brengen ook. Eigentijdse verenigingen zouden daar veel tijd en creativiteit aan moeten besteden.”

Bert van Loon vertelt uit zijn ervaring met het ontwikkelen van contentconcepten en -strategie voor verenigingen enkele inzichten over visie en aanpak delen en wil de discussie graag verbreden naar meer dan de focus op ‘geld in het laatje’ waarmee de discussie is afgetrapt. Direct of indirect waarde creëren is uiteraard altijd het doel. Maar wil je dat met content marketing realiseren dan moet je starten met een bredere visie.

Hij ligt zijn visie uit aan de hand van een aantal belangrijke punten:

  • Wat er allemaal als content (potentieel) beschikbaar is.
  • Wat de strategische positionering van de vereniging is.
  • Wat de commerciële positionering van de vereniging is.
  • Wat de vereniging organisatorisch aan kan en wil.

Lees meer: Contentmarketing voor brancheorganisaties en beroepsorganisaties- visie en aanpak

[cta id=”13222″]

 

 

 

 

 

DELEN
Volgend artikelHow to Drive Sales in 2014 with Content Marketing
Senior Consultant & Project Manager bij HowardsHome op het vlak van Content Curation, informatie- en kennismanagement bij o.a. brancheorganisaties en overheidsinstellingen.

Laat een reactie achter en discussieer mee!