Myjour, contentplatform á la Blendle, maakt het voor uitgevers en schrijvers eenvoudig om content aan te bieden en dit via micro betalingen te verkopen aan lezers. Nu heeft Myjour  ook de dienst Repub. Via een eenvoudig proces kunnen bedrijven content aankopen voor syndicatie en plaatsing in een eigen magazine, nieuwsbrief of op website.

Via e-mail of open authorization (Google+, Facebook of LinkedIn account) maak je een Myjour account aan. Vervolgens meld je je aan voor Repub waar je een bedrijfsnaam en een e-mailadres moet opgeven en je bent klaar op content aan te kopen.

Myjour - Repub - artikel overzicht zoekterm 'social media'

Sommige bronnen bieden gratis content aan om met bronvermelding te publiceren. Andere bronnen vragen hier een vergoeding voor. Wat enigszins onlogisch aanvoelt is dat je in de Repub omgeving moet betalen om de eventuele aankoop te kunnen lezen. Maar ja, de uitgevers en schrijvers moeten er natuurlijk ook nog een centje aan over houden als men een artikel niet aankoopt voor herpublicatie.

Aankoop in Myjour Repub

Aangekochte artikelen worden vervolgens netjes naar jouw mailadres gestuurd in pdf-formaat en met een link naar een gestripte platte tekstversie.

Mail van Myjour Repub met aangekochte content en factuur

Een soepel en mooi proces voor het aankopen van ‘gesyndiceerde content’. Bleek toevallig nét bij mijn gratis te herpubliceren testartikel wel kosten in rekening gebracht te worden in de factuur. Als kinderziekten als deze verholpen zijn kan het aankopen van gesyndiceerde content via Myjour een efficiënte manier zijn om de eigen content aan te vullen in een nieuwsbrief of op de website.

Een partij die via andere kanalen gesyndiceerde content al én masse inzet is CapGemini.

De truc van CapGemini: hergebruik relevante content van anderen

CapGemini bedacht ongeveer een jaar geleden samen met LinkedIn het platform Content Loop. Het concept was simpel: wekelijks worden ongeveer vijftig artikelen gepubliceerd rond de thema’s social, mobile, analysis en cloud (‘SMAC’). Deze content maakt CapGemini niet zelf: in plaats daarvan sloot het een licentie-overeenkomst met een aantal contentpartners, zoals LifeHacking en TheNextWeb. Aan de content worden de experts van CapGemini gekoppeld. Een extern bureau doet de eerste selectie, waarna een intern team de uiteindelijke validatie doet voor publicatie. De ambitie? Decisionmakers hoeven alleen dit platform te volgen om volledig op de hoogte te blijven. En deze aanpak is succesvol: gemiddeld scoort CapGemini 3.000 nieuwe volgers op LinkedIn per week. bron: Frankwatching

Voor grote bedrijven met een groot budget is bovenstaande aanpak een goede manier om kwalitatieve content te koppelen aan interne experts. Voor bedrijven die zelf niet redactioneel bezig willen zijn en met een kleiner budget werken is aggregatie van (gratis) online bronnen wellicht een kosteneffectievere methode. Daarnaast is er natuurlijk content curation.

Wij hebben oplossingen voor efficiënte content aggregatie. Kijken mag, maar het hoeft niet ;).

Leren hoe je zelf content curation inzet voor het aanspreken van jouw doelgroep?

terug de schoolbanken in met content college sessions

Laat een reactie achter en discussieer mee!