Eerst zet je de contentstrategie op, met doelstellingen, planning en de benodigde organisatie daar omheen. Maar daarna zal die strategie ook uitgevoerd moeten worden! Dit artikel geeft een aantal handige hints en tips om dat proces te vereenvoudigen.

De belangrijkste tip om de basis van je workflow goed op orde te krijgen is de Content Kalender. Hier leg je vast hoe vaak, en welke content je gaat gebruiken of maken. Bijvoorbeeld; 2 keer per dag een statusupdate naar Twitter, Facebook of LinkedIn, twee keer per week een blogpost, een planning voor je nieuwsbrief, etc. Wie gaat dat schrijven, welke graphics heb je daarvoor nodig? De kalender helpt al om te bepalen welke content je zult gaan (laten) maken en wie je daarbij moet betrekken. In de Content Kalender bepaal je ook of je bestaande content nog eens onder de aandacht wilt brengen.

Overigens is deze fase ook goed om over Content Curation na te denken. Pak iets op wat momenteel speelt om je mening over te geven, of gebruik het als input voor nieuwe content. Is het niet meteen bruikbaar, rubriceer en bewaar het dan om later in te zetten.

Het artikel zelf heeft nog een aantal andere aanbevelingen.

http://marketingland.com/content-strategy-gets-tactical-content-workflow-73566

DELEN
Vorig artikelWie kijkt er naar de bliepjes op de radar?
Volgend artikelLees je minder als je meer deelt?

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!