Samenvatting:

  • Steeds vaker hebben kopers al evenveel, en soms zelf meer informatie tot hun beschikking dan verkopers.
  • Deze ontwikkelingen hebben een grote impact op hoe markten werken, en op de verhouding tussen afnemers en leveranciers. Uiteindelijk mondt dit uit in economisch beleid en nieuwe wetgeving wetgeving.
  • Er zullen altijd organisaties zijn die de voorkeur hebben aan geheimhouding, zoals NSA, CIA. Dit soort informatie bepaalden de informatievoorziening zelf, ook voor politici.
  • Inmiddels is er steeds meer informatie online beschikbaar waardoor iedereen zelf research kan doen.
  • Nieuwe ontwikkelingen, op basis van sensors leveren alleen maar mee informatie op. AI technieken, zoals Machine Learning maken het mogelijk om hier waardevolle informatie te destilleren.
  • Zo is er een bedrijf wat de productiviteit van werknemers analyseert, door ze een badge te laten dragen. Deze badge registreert gesprekken, met wie er is gesproken en hoelang.
  • Argumentatie: Er zijn steeds minder mensen nodig en mensen zijn duur. Daarom moet je de meest productieve vasthouden.

Het artikel biedt zeer veel voorbeelden van deze ontwikkelingen, inclusief een zeer uitgebreide lijst referenties. Voor geïnteresseerden in de maatschappelijke ontwikkelingen van de informatiesamenleving.

Bron: The End of Asymmetric Information

DELEN
Vorig artikelHet belang van content voor inbound marketing en thought leadership
Volgend artikelHoe zorg je ervoor dat medewerkers je content verspreiden?

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!