Op Marketing Tribune staat een zeer uitgebreide content marketingcase van kredietverstrekker Freo. Peter Boots legt mooi uit hoe deze handelsnaam van De Lage Landen Financiering en onderdeel van de Rabobank groep thema’s als bewust met geld omgaan, geld lenen en schulden bespreekbaar wil maken. Dit doen ze met de Content Hub ‘Gewoon over Geld’. Op dit platform publiceren ze content over bewust omgaan met geld en hebben ze expres weinig ‘branding’ toegevoegd. Door de link met Freo niet te benadrukken willen ze als neutraler contentplatform overkomen en daarmee voorkomen dat prospects afgeschrikt raken.

Hoe converteert een Content Hub?

Freo converteert op dit moment met name door een grotere bekendheid van hun thema’s rondom bewust omgaan met geld en daarnaast met inschrijvingen voor hun maandelijkse nieuwsbrief. De winst van nieuwsbriefinschrijvingen is vierledig:

  1. Je krijgt informatie over jouw toekomstige klanten en wat zij belangrijk vinden;
  2. Je kunt hiermee jouw producten/diensten aanscherpen.
  3. Je begint een relatie met potentiële klanten. Door relevante content met ze te delen, zullen ze op den duur ook nieuwsgierig worden naar jouw diensten.
  4. Je kunt ze gesegmenteerd aanbiedingen doen.

Wat zijn de overige mogelijkheden van conversie in een Content Hub?

  • Vergaren van klantinformatie via: downloads van whitepapers, infographics en inschrijvingen voor nieuwsbrieven.
  • Inschrijvingen voor events. Mede dankzij Curation.nl hebben zijn er 250+ mensen naar onze kennissessies gekomen.
  • Inschrijvingen voor webinars
  • Aanvragen van online demo’s en afspraken.
  • Registratie voor trials, freemiums van producten.

Hoe vul je een Content Hub?

Freo pakt dit aan door maar liefst acht bloggers content te laten maken voor de site. Veel bedrijven zullen niet deze hoeveelheid mankracht kunnen inzetten. Dan kan Content Curation een uitkomst bieden. Door op basis van reeds bestaande content te werken kun je efficiënter nieuwe content publiceren op jouw Content Hub.

HowardsHome cureer

Vat content die je vindt in nieuws en sociale media samen voor jouw publiek, voeg een stuk eigen visie toe en publiceer dit naar jouw platform. Content overnemen, aanpassen en duiden van anderen is een efficiënte manier van content creatie. Dit hergebruik van content van derden mag mits je dit ethisch verantwoord doet. Doe hier jouw voordeel mee. Er zijn allerlei tools om verschillende onderdelen van dit proces te ondersteunen. Wil je een geïntegreerde oplossing voor het vinden, verwerken, publiceren en meten van jouw content dan kun je kijken naar de Curation Hub.

3 REACTIES

Laat een reactie achter en discussieer mee!