Bij Mitel, een Canadees bedrijf, zijn ze in staat geweest om ruim 1600 medewerkers actief te betrekken bij sociale media uitingen. Door medewerkers als Ambassadeurs in te zetten, laat je zien wat voor soort bedrijf je bent, en wat je te bieden hebt. Het maakt je geloofwaardig naar nieuwe en bestaande klanten.

In maart 2014 waren er nog maar 30 medewerkers actief, in november waren het er al ruim 1600. Hoe ze dat voor elkaar gekregen hebben? Dit artikel uit Sloan Management Review geeft een aantal hints en tips:

  1. Heb vertrouwen dat online marketing de moeite waard is. De organisatie moet er achter staan.
  2. Vind een goed boek waar je wat van kunt leren. Inspiratie en voorbeelden helpen om een snellere start te maken.
  3. Training. Je moet het ondersteunen met een trainingsprogramma. Bij Mitel is dat overigens niet verplicht.
  4. Bereid de uitingen voor. Neem de onzekerheid weg waar mensen het over moeten hebben. Door berichten klaar te zetten, en de mogelijkheid te bieden daar nog wat persoonlijks van te maken neem je drempels weg.
  5. Vertrouw er op dat medewerkers zich als ambassadeurs zullen gedragen. Je moet ervan uitgaan dat mensen hun gezond verstand gebruiken.
  6. Maak het leuk. Door er een wedstrijd aan te koppelen, motiveer je medewerkers om resultaten te boeken

Het hele interview met de projectmanager van Mitel is ook na te lezen.

HowardsHome gelooft erg in het succes van dit soort initiatieven. Wij ondersteunen dit met diensten en producten. We kunnen je helpen met onze ervaringen, producten en diensten.

Over dit onderwerp hebben we een Inspiratiedossier samengesteld

DELEN
Vorig artikelMet een Content Hub ben je baas over eigen content!
Volgend artikelWeet jij wat je niet weet?
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!