In dit goede artikel van Marketo worden meerdere manieren genoemd om van online onbekenden, ‘vrienden’ te maken. Het gaat vooral om een andere marketinghouding aan te nemen. Door toekomstige klanten niet puur als cijfertjes en leads te zien maak je het mogelijk om échte relaties op te bouwen.

Verdien vertrouwen zoals Gamma met Curation

Marketo noemt Curation als een van de belangrijke middelen om een relatie met jouw publiek uit te diepen. Ze leggen dit uit aan de hand van het voorbeeld Home Depot. Deze Amerikaanse Gamma selecteert heel veel producten voor haar klanten en presenteert deze overzichtelijk. Ze fungeren daarmee als belangrijke kwaliteitsfilter. Klanten vertrouwen in deze selectie. Wanneer blijkt dat jouw producten of jouw gecureerde content van goede kwaliteit is, zullen ze jou steeds meer gaan vertrouwen.

In een digitale wereld betekent dit volgens Marketo dat je jouw publiek één bestemming geeft voor alle relevante content die ze nodig hebben (e-books, infographics, video’s, artikelen, etc). Dit kan een bedrijfsblog, nieuwsbrief, kennisbank of een Content Hub zijn. Begin vandaag met uitdiepen van de relatie met jouw publiek en cureer! http://blog.marketo.com/2014/05/how-to-convert-raw-leads-into-best-friends-forever.html