Veel mensen raken behoorlijk in de war van de term “Content Marketing”. Het onderwerp lijkt geclaimd te zijn door de marketing afdeling en geniet op dit moment een hoge positie in de Hype curve. Een goede implementatie van Content Marketing moet ook medewerkers van andere afdelingen inzetten. Uiteraard de Salesmensen, maar ook alle andere afdelingen die regelmatig met klanten in contact staan. Dat zorgt voor een consistente uitstraling, maar je kunt zo ook gebruikmaken van expertise die beschikbaar is binnen de organisatie.

Dit artikel uit Forbes toont prima aan hoe je medewerkers inzet op diverse plekken in het marketing en sales proces. Het  maakt je organisatie geloofwaardiger en versterkt het menselijke aspect.  Uiteindelijk gaat het bij verkoop vaak om vertrouwen, zeker binnen een B2B omgeving.

Bron: Forbes

DELEN
Vorig artikelContent op basis van je locatie? Facebook PlaceTips!
Volgend artikel#CMFF15 gemist? Lees hier de highlights
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

3 REACTIES

  1. Hallo René, waar verwijst Dit artikel naar in het laatste gedeelte van je bericht. M.a.w. waar kan ik Dit artikel lezen. Of mis ik wat?

  2. Inmiddels heb ik het artikel op de Forbes site gelezen. Duurde even voordat de link werd geopend. Dank voor de info.

  3. OK! Mooi zo. Het linkje zit inderdaad een beetje verstopt, en Forbes heeft blijkbaar veel lezers vandaag. Overigens komt er binnenkort een Whitepaper over dit onderwerp 🙂

Laat een reactie achter en discussieer mee!