Steeds meer bedrijven gaan zich als uitgever profileren want er lijkt een groeiende consensus te zijn dat de corporate website in de vorm van een online brochure met “Over Ons”, “Onze Producten”, “Laatste nieuws over ons” en “Spreek met een salespersoon” niet werkt.

Het beeld dat de corporate site dood is wordt versterkt door meerdere onderzoeken:

  • Volgens Webtrends hebben 70% van de top 100 Fortune ‘corporate websites’ een gemiddelde daling in verkeer gehad van 23%.
  • 90% van het verkeer op websites komt van maar 10% van de content en 50% procent van het verkeer komt van maar 0,5% van de content. ~ InboundWriter Er is dus content die extreem succesvol is, en dit is waarschijnlijk niet de “onze producten” pagina.
  • 0-70% van B2B marketing content wordt niet gebruikt. ~ Sirius Decision
  • 60% of the buyer journey is complete before prospects reach out to vendors. ~ CEB

Forbes auteur Christine Crandell zegt over de corporate website:

[quote_box_center]De corporate website is een ‘traditioneel marketingmiddel” dat bedrijven zouden moeten loslaten vanwege het overweldigende bewijs dat de meeste bezoekers de pagina scannen en wegklikken omdat ze niet op zoek zijn naar informatie over jouw producten. Ze gelooft dat bezoekers van corporate websites zoeken naar nuttige informatie als: best practices, menselijke verhalen en de mogelijkheid te communiceren met echte mensen.[/quote_box_center]

Vanuit eigen ervaring constateren we dat de corporate wesite, inderdaad, nogal “corporate” is. Dat betekent dat het vaak niet zo eenvoudig is om daar iets in aan te passen. Er is een bestaand CMS, en om daar ‘even’ iets in te wijzigen, is niet zo eenvoudig. Processen, authorisaties. Niet iets waarmee je snel kunt inspelen op de actualiteit.

Vaak hebben werknemers al een blog, bijvoorbeeld bij gratis diensten zoals WordPress of Blogger. En dat biedt een geweldige mogelijkheid voor het inrichten van een Content Hub, of een Newsroom. Eén plek, waar alle info OVER het bedrijf of markt terecht komt. Eén plek waar je ook ZELF commentaar kunt geven op de ontwikkelingen, waarmee  je jouw eigen bedrijf positioneert en zorgt dat je informatie levert aan potentiële klanten. Deze site curation.nl is daar een perfect voorbeeld van 🙂

[quote_box_right]Curation.nl is een voorbeeld van een Content Hub[/quote_box_right]

http://www.b2bmarketinginsider.com/content-marketing/corporate-website-dead

DELEN
Vorig artikelContent Curation voor juristen
Volgend artikelContent Curation voor Lead Nurturing.
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

1 REACTIE

Laat een reactie achter en discussieer mee!