Develop Learning AgilityHeather McGowan schrijft een zeer interessant artikel, over hoe mensen (en organisaties) nooit klaar zijn met leren. Dat lijkt een open deur, maar de hoeveelheid informatie en kennis die op ons wordt afgestuurd neemt alleen maar toe.  Je moet leren omgaan met ‘leren’. Het is geen lineair proces meer, het stroomt binnen. Over alle onderwerpen, op alle momenten van de dag. Dat heeft grote impact voor organisaties en onze huidige maatschappij. Één ding is zeker: het is zónder hulp nooit bij te houden.

Uit cijfers blijkt dat de jeugd op de basisschool wordt opgeleid voor banen waarvan er 65% niet meer bestaat tegen de tijd dat ze zijn afgestudeerd. Ondanks dat de WRR aangeeft dat het allemaal wel meevalt met die robotisering, ben ik er van overtuigd dat de intelligente assistenten in een moordend tempo ons het basale werk werk uit handen zullen nemen. Het artikel noemt dat heel mooi: “From Learning the Tool, To Learning From the Tool”

furure of work

We moeten gaan nadenken hoe we onze kennis gaan delen. Co-creatie, creativiteit en kennis zijn dé succesfactoren voor de toekomst. We zullen snel de context moeten begrijpen, abstraheren, samenvatten – en de relevantie beoordelen voor onszelf, collega’s, de organisatie – of helemaal optimaal voor onze zakelijke relaties. Op die manier lever je toegevoegde waarde. Dit vraagt totaal andere vaardigheden van mensen en andere processen binnen organisaties.

Het artikel is deel één uit een serie. Het is zeer interessant leesvoer voor iedereen met interesse voor organisatie- en talentontwikkeling in de toekomst, en de rol die technologie daarin speelt.

Bron: Education Is Not The Answer (Part 1) | Heather McGowan | LinkedIn

 

DELEN
Vorig artikelHoe maak je een goede ‘lijstjes’ blogpost?
Volgend artikelIn 7 stappen naar een perfect LinkedIn profiel

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!