Het koopproces (de ‘buying cycle’) kent meerdere fases. Dit onderzoek geeft aan dat, specifiek voor een technische doelgroep die informatie zoekt om het koopproces te ondersteunen dit de beste content types zijn:

6. Tijdschriften, magazines
5. Video
4. Gedetailleerde gidsen
3. Case studies en referenties
2. Productbrochures & Data Sheets
1. Whitepapers

Niet een heel verrassend lijstje, maar zoals gezegd – is dit NIET wat je gebruikt om Awareness te creëren. Het zijn echter wel evergreens (lang houdbare content), waarbij vaak wordt vergeten om die via sociale media en e-mailmarketing met enige regelmaat opnieuw te publiceren. Nu lijden ze vaak een zieltogend bestaan op een website, en het kan echt geen kwaad om ze onder de aandacht te brengen!

Oorspronkelijke bron: http://www.marketingcharts.com/wp/online/b2b-tech-buyers-and-content-marketing-which-assets-are-most-influential-and-when-38634/attachment/eccolomedia-b2b-tech-buyers-most-commonly-consumed-content-types-dec2013/ http://www.gtcomm.net/blog/top-15-b2b-tech-buyers-most-consumed-web-content-part-2/

DELEN
Vorig artikel3 tips om je content met beeldmateriaal te verlevendigen
Volgend artikelContent Curation voor juristen
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!