We zijn altijd op zoek naar voorbeelden van Content Marketing, ter inspiratie.
En hier vonden we er een!

De campagne TechniekNL van UNETO-VNI (de ondernemersorganisatie voor de installatiebranche en de elektrotechnische detailhandel) bestaat al geruime tijd.

De eerste tweet bijvoorbeeld werd verstuurd op 25 september 2014.

De formele oprichting was op 7 oktober 2014.

De branchevereniging had o.a. te maken met een traditioneel en niet sexy imago en te weinig technisch opgeleide jongeren die instromen.
En nog met nog een paar problemen die kenmerkend zijn voor brancheverenigingen, bijvoorbeeld wat is mijn toegevoegde waarde (nog) voor mijn leden, hoe blijf ik in contact met mijn leden, hoe verjong ik het ledenbestand.

Superpromotors en ambassadeurs

De campagne Techniek achter Nederland focust op “superpromotors”, personen die actief content gaan delen (wij noemen dit ambassadeurs) via social media.

De website www.detechniekachternederland.nl is de spin in het web (de content hub), hier vind je regelmatig projecten die via Twitter, LinkedIn, Facebook, Instagram en Google+ gedeeld worden.

Zo inspireert de branche tot het delen van kennis en zelfs tot dialoog over de techniek in Nederland.

Een mooi voorbeeld van een combinatie van een content hub en ambassadeurs functie!

Lees meer over content marketing voor brancheorganisaties.

 

 

Bronnen:
http://caramelbusiness.nl/
https://www.uneto-vni.nl/

http://www.detechniekachternederland.nl/

Update 1 maart 2016: Aan de campagne is bijgedragen door www.changecolletief.nl en www.socialinc.nl.

UnitoVNI_infographic.png

CTA content hub

 

Laat een reactie achter en discussieer mee!