Platform Content rapporteert een zeer interessant onderzoek over wat werkt voor content marketing volgens onderzoeksbureau Nielsen. Het rapport gaat over het beïnvloeden van de beslissing van de klant in het koopproces. Conclusie: content afkomstig van betrouwbare derde-partijen werkt altijd het best. Dit is precies waarom Content Curation een uitstekend middel kan zijn om content voor de ‘buyer journey’ te genereren. Door niet de hele tijd naar jezelf te verwijzen kom je meer betrouwbaar over en fungeer je daarnaast als gids voor jouw publiek.

Content Curation: verzamel meerdere betrouwbare bronnen en geef overzicht

Cureer bijvoorbeeld overzichten van:

  • Experts
  • Cases
  • Achtergrondartikelen
  • Beeldmateriaal (bijv. als archief op Pinterest)
  • Artikelen binnen een thema of niche op een thematische website of Content Hub

Onder het mom van ‘it takes one, to know one’ is het verzamelen van experts uit jouw marktgebied in lijsten een goede manier om zelf expertise te tonen. Daarnaast betrek je deze invloedrijke personen op deze manier bij jouw content en zullen ze snel geneigd zijn deze te verspreiden in hun netwerk.

Bovenstaande content is met name effectief in het kweken van ‘awareness’ rond jouw bedrijf of merk. Naarmate de klant verder in zijn koopproces zit zal deze meer op zoek zijn naar specifieke informatie over hoe een product of dienst een probleem oplost. Het is verstandig deze content wel geheel zelf te maken of het beste in te kunnen gaan op de vragen van jouw klanten en de sterktes van jouw product of dienst.

Content Curation kun je voor elke markt doen en door te laten zien dat je weet wat speelt binnen een markt wordt je een interessante gesprekspartner voor klanten. Als je door het bundelen van kennis potentiële klanten helpt met kleine vragen en problemen zullen ze sneller naar jou toekomen voor het helpen bij grote vragen en problemen.

HowardsHome Content Curation - verzamel content uit meerdere betrouwbare bronnen en geef overzicht

Lees bij Platform Content meer over het onderzoek van Nielsen:

http://platformcontent.nl/onderzoek/contentmarketing-wat-werkt-wel-en-wat-niet-volgens-nielsen/

Laat een reactie achter en discussieer mee!