CRM Partners heeft onderzocht onder 525 respondenten wat leden nou eigenlijk willen van hun vereniging. Wat vinden zij belangrijk in aanbod, service en de communicatie (informatievoorziening) van hun club. Het onderzoek geeft verenigingen en brancheorganisaties handvatten om leden beter van dienst te zijn en hun behoeften beter in te vullen.

Rode lijn in het onderzoek is dat leden meer service en diensten op maat willen: informatievoorzieningen, aanbiedingen en communicatie op maat. Nog te weinig worden leden gevraagd op welke manier ze geïnformeerd willen worden en wordt hier door de vereniging op ingespeeld. Blijkt dat leden nog steeds het liefst worden geïnformeerd via telefontie en e-mail (bijvoorbeeld nieuwsbrieven).

De belangrijkste les van het onderzoek zou kunnen zijn dat verenigingen moeten onderzoeken of leden voorkeur hebben voor informatie/commmunicatie via papier, e-mail, website en/of via social media. Wanneer dit bekend is kan een vereniging de leden gaan segmenteren op hun voorkeuren en behoeftes zodat ook de aanbiedingen en informatievoorziening relevanter worden.

Meer weten over wat leden willen van hun verenigingen? Lees dan het volledige ledenonderzoek van CRM Partners

 

 

 

 

 

Laat een reactie achter en discussieer mee!