Oud-hoofdredacteur van Het Parool Barbara van Beukering heeft vandaag PAPER gelanceerd, een dagelijks online magazine met hoogtepunten van Persgroep-titels. Content Curatie uit eigen bronnen, en is bedoeld voor:

“PAPER is niet voor de ultieme krantenlezer, die neemt het er hooguit bij. Het is voor de hoogopgeleide die geen tijd meer heeft de krant te lezen.”

Het is een digital magazine, dat 6 dagen per week verschijnt en 15 artikelen bevat. Kost 5,95 per maand.

Twitter gaat los over hoe kansloos dit project is, maar dit is ook niet bedoeld voor het Twitter publiek. Een paar cijfers:

  • Er zijn ongeveer 2,8 miljoen actieve Twitter gebruikers (bron)
  • 57.000 actieve Blendle gebruikers. (bron)

HowardsHome levert al 15 jaar nieuws op maat (op basis van persoonlijke interesses) aan medewerkers binnen organisaties. Dat is juist bedoeld om mensen pro-actief te voorzien van relevante informatie over hun vakgebied, klanten en concurrenten. Tijdens je ‘normale’ werk kun je dat niet allemaal zelf bijhouden, de investering is snel verdiend door op deze manier je kennis op peil te houden.

Er zijn nog genoeg mensen die niet de hele dag doorbrengen op social media, voor selectie van goede artikelen uit goede bronnen is er voor volgens mij een markt. Het geeft je een idee dat je niets meer mist. Als dit op termijn zou kunnen groeien naar iets wat steeds meer inspeelt op je persoonlijke interesses geef ik het meer dan een goede kans.

Source: PAPER app brengt beste van Parool, Volkskrant, AD en Trouw – Emerce

DELEN
Vorig artikel32 voorbeelden van B2B marketing
Volgend artikelEven snel een schermanimatie maken?

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!