Advocatenkantoor Kennedy Van der Laan heeft dit jaar Rechtindezorg.nl gelanceerd. Met deze Content Hub bedrijft KVDL relevante contentmarketing. Waarom heeft dit platform een goede kans van slagen?

Rechtindezorg.nl bevat praktische informatie en duiding van de meest recente ontwikkelingen qua wet- en regelgeving in de gezondheidszorg. Met deze Content Hub weet Kennedy Van Der Laan meerdere doelgroepen in de zorg te voorzien met relevante informatie. Hoe doen ze dit?

Duidelijke keuze voor thema’s

thema's in sitenavigatie Recht in de ZorgRecht in de Zorg laat een duidelijke keuze voor thema’s zien i.v.m. juridische zaken in de zorgsector, en weet deze goed samen te vatten voor hun doelgroepen. Hiermee geven ze focus aan hun content en weet de lezer voor welke problemen ze hier informatie kunnen vinden.

De juristen laten via artikelen, e-books, checklists en video’s hun expertise zien voordat er ook maar een woord gesproken is met de toekomstige klant.

Experts in the picture met video

Wat Kennedy Van Der Laan slim doet is via korte video’s kennis uit experts halen en hiermee tegelijkertijd de experts als thematische autoriteiten te profileren. Interviewen via video of tekst is ook voor andere bedrijven een goed middel om kennis uit medewerkers te halen die zelf nog niet zo lekker schrijven of die niet de tijd en zin hebben om te bloggen.

Door medewerkers in 1-2 minuten te laten reageren op de actualiteit of een thema dat op het moment relevant is, creër je nuttige, snackbare content. In het geval van KVDL is het ook een mooie afwisseling qua contentvorm in een sector die van oudsher nogal tekstueel ingesteld is. Haal de jurist met de neus uit de wetsteksten zullen we maar zeggen ;).

Hoe bindt Recht in de Zorg bezoekers?

Kennedy Van Der Laan bindt haar bezoekers vooral met haar nieuwsbrief. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden op de Recht in de Zorg-nieuwsbrief maar wat KVDL slim heeft gedaan is de inschrijving te laten doen op een plek waar mensen zich ook kunnen abonneren op andere KVDL-nieuwsbrieven. Hierdoor krijgen ze mogelijk ook op andere nieuwsbrieven inschrijvingen. Deze inschrijvingen bieden waardevolle informatie over jouw klanten, hun interesses en jouw markt. Daarnaast geven e-maillijsten mogelijkheden om op later moment mensen uit te nodigen voor evenementen of te benaderen voor diensten/producten zoals de contentmarketing case van Freo ook laat zien.

E-books zijn vrij beschikbaar

KVDL kiest ervoor om de verschillende e-books direct via pdf beschikbaar te stellen zonder inschrijfformulier. Een interessante beslissing omdat ze hierdoor e-mailadressen van geïnteresseerden mislopen, maar waarschijnlijk wél een verstandige beslissing. Een juridisch adviseur kies je niet zomaar, vertrouwen in kennis en kunde is bij deze beslissing een belangrijke factor. Door deze kennis  al deels weg te geven beantwoordt KVDL de kennis en kunde vraag voor de toekomstige klant. Én door eerst te geven zonder te vragen bouwen ze sneller een vertrouwensband op.

Conclusie: Recht in de Zorg ook ‘recht in de roos’?

Deze aanpak van KvdL is kansrijk omdat ze heel duidelijk een niche kiezen. Hierdoor is zowel de content gerichter te produceren als het publiek gerichter te betrekken. Daarnaast spelen ze interne experts op verschillende manieren in de kijker en stralen hiermee ‘thought leadership’ maar ook persoonlijkheid uit. Ze geven daarbij kennis zonder hier direct veel voor terug te vragen en bouwen hiermee langzaam een vertrouwensband op.

Het maken van dit soort sectorgerichte Content Hubs kun je ook uitstekend ondersteunen of aanvullen via het cureren van bijv. relevante actualiteit met een stuk eigen visie. Of je cureert interne kennis door bijvoorbeeld verschillende collega’s om een quote te vragen over een ontwikkeling binnen het veld van expertise. De mogelijkheden zijn eindeloos!

Leren hoe Content Hubs op te zetten voor jouw doelgroep?








Laat een reactie achter en discussieer mee!