twitter-activity_share-of-voice_november-20152
Twitter is gestopt met het weergeven hoe vaak een Tweet werd gedeeld. Daar hebben we al eerder over bericht. De knoppen werken net als tevoren, maar uit onderzoek van Shareaholic blijkt dat er ruim 11% minder gedeeld wordt. Mogelijk nog belangrijker is dat de  ‘share of voice’ afneemt, ofwel het gedeelte van het totale engagement wat Twitter voor zijn rekening neemt wordt minder. Niettemin blijft twitter een platform waar heel veel op gedeeld wordt.

Blijkbaar is de weergave van zo’n getal een belangrijke psychologische factor om anderen aan te zetten om een artikel ook te delen.

Voor ons is het iets om mee te nemen voor de nieuwe versie van de CurationHub, waar je overigens wel nog relevante statistieken kunt zien.

DELEN
Vorig artikelTwitter stopt met de sharecount. Wat nu?
Volgend artikel4 stappen om je B2B marketing intern te verkopen

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!