Ambassadeurschap van leden of medewerkers heeft een enorm potentieel voor content marketing en content curation. Volgens dit artikel zouden alle organisaties (groot of klein) het moeten overwegen wanneer ze hun marketinginzet meer bereik en hun merk meer stem willen geven online. Neem als voorbeeld een brancheorganisatie als de EVO. Die heeft pakweg 20.000 leden. Wanneer die allemaal helpen bij het verspreiden van de online strategie en het verspreiden van content, geeft dit een enorm bereik. Maar ook elk individueel lid en elke medewerker van een brancheorganisatie kan al een rol van betekenis spelen als ambassadeur.

De cijfers zijn verbazingwekkend

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat:

  • De gemiddelde Facebook gebruiker 303 vrienden heeft. [Bron: A poll by Edison Research]
  • De gemiddelde Twitter gebruiker 208 volgers heeft  [Bron: DMR Article]
  • LinkedIn is moeilijker vast te stellen, maar 54% van de LinkedIn gebruikers hebben minder dan 500 connecties. De auteur gaat uit van de helft voor een gemiddelde, maar dat lijkt mij een overschatting. Dat gezegd hebbende is ook het LinkedIn netwerk van belang van elke lidorganisatie of medewerker van een brancheorganisatie. [Bron: Undercover Recruiter article]

Voor cijfermateriaal over het sociaal mediagebruik van brancheorganisaties, lees de Quickscan content marketing en conversie bij brancheorganisaties.

Natuurlijk zal niet elk branchelid of elke medewerker vertegenwoordigd zijn op elk sociaal platform of willen meehelpen met online ambassadeurschap, maar het potentieel is nog steeds enorm. Het onderstaande artikel geeft vier tips voor het motiveren en ondersteunen van medewerkers, maar dit geldt net zo goed voor lidorganisaties van jouw vereniging of brancheorganisatie.

Lees meer http://www.steamfeed.com/energize-content-marketing-efforts-employee-engagement/

[cta id=”13222″]

 

 

 

DELEN
Vorig artikelContent Curation Infographic
Volgend artikelSuccesvol spammen via je werknemers!
Senior Consultant & Project Manager bij HowardsHome op het vlak van Content Curation, informatie- en kennismanagement bij o.a. brancheorganisaties en overheidsinstellingen.

Laat een reactie achter en discussieer mee!