Testimonials worden al heel lang door verenigingen gebruikt om leden te werven. Ze worden weergegeven op brochures en websites en soms in direct mail of e-mailcampagnes. Helaas voelen ze zelden authentiek en bevatten ze vaak zeer algemene opmerkingen in plaats van specifieke voorbeelden. Als u aan leden en prospects wilt bewijzen dat jouw vereniging de problemen van hen kan oplossen, dan zul je authentieke testimonials moeten gebruiken. Dit gaat vaak fout.

Een testimonial is een tekst met de volgende kenmerken:

(Deze definitie is overgenomen van klantwoord.nl. klik hier voor het bronartikel: klantwoord.nl).

  • “het is een uitspraak van een klant (of een andere stakeholder) over een organisatie, bedoeld om bij anderen goodwill te wekken.
  • het is dus meestal een positieve mening die bekendgemaakt wordt door het bedrijf zelf.
  • het is een tekst die als referentie wordt gebruikt door de naam van de persoon te vermelden en eventueel de leeftijd, functie en/of achtergrond.”

Wijzelf hebben een aantal tips voor testimonials:

  • Wees eerlijk: gebruik de woorden van het lid of jouw klant.
  • Gebruik testimonials die specifiek zijn: uitspraken van “de workshop was leuk”, zijn aardig maar het zou mooier zijn als je te weten komt waarom het leuk, interessant, verhelderend, etc was.
  • Vraag na workshops, ledenmiddagen, congressen, downloaden van kennisdocumenten om een reactie/testimonial. Probeer daarbij in jouw vraag een specifieke reactie uit te lokken. “Zou u dit event aanraden? En zo ja, waarom?”
  • Sommige testimonials zijn geschikt om verder uit te werken tot een case. Hier staan enkele voorbeelden over onze klanten.

Lees voor meer tips: http://www.vmonline.nl/vm-nieuws/nieuws-archief/nieuws-details/23099/gebruik-authentieke-testimonials-voor-ledenwerving#

 

 

 

 

1 REACTIE

Laat een reactie achter en discussieer mee!