In de VS is een onderzoek gedaan naar de effectiviteit van woorden die je in de titel van je e-mail gebruikt.

Op basis van meer dan 3 miljard emails zijn er een aantal interessante uitkomsten, die je waarschijnlijk ook naar het Nederlands kunt vertalen. De meeste engagement krijg je met woorden als ‘Bedankt’ (Thank you). Dat komt waarschijnlijk omdat veel (geautomatiseerde) systemen dit gebruiken als bevestiging voor een bestelling.

Ook combinatie van meerdere teksten op één regel blijkt te werken. Iets dergelijks als dit schijnt beter dan gemiddeld te scoren:

Wijn nu in de aanbieding | Win een trip naar Frankrijk | #chardonnay2015

Dit zijn de slechtst scorende titels

 

En dit zijn de beste:

 

(de *| *| staat voor het aantal subtitels binnen één onderwerpregel

Weet iemand of er een dergelijk onderzoek voor het Nederlandse taalgebied beschikbaar is?

Bron: The 10 Best (and Worst) Performing Words in Email Subject Lines

DELEN
Vorig artikel7 Content Marketing ontwikkelingen
Volgend artikelHet belang van content voor inbound marketing en thought leadership
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.