Op 20 november heeft Twitter besloten om de ‘sharecount’ niet meer weer te geven. In het verleden kon je zien hoe vaak een bepaald artikel (URL) werd gedeeld via Twitter. Helaas heeft Twitter besloten om daarmee te stoppen. Het excuus is dat het het weergegeven getal soms niet helemaal correct is. Verderop lees je ook dat dit nog op een stuk verouderde infrastructuur draait. Al met al, het levert Twitter geen geld op, en dus wordt er ook niet veel aandacht (meer) aan besteed.

Voor iedereen die graag artikelen deelt op Twitter, en graag inzicht wil hebben wat er door de doelgroep populair wordt gevonden is dat slecht nieuws. Natuurlijk kun je met Google Analytics wel iets in elkaar knutselen, maar echt handig is dat niet. Bovendien, door de tellingen publiek weer te geven laat je ook aan anderen zien wat er populair is. Er is al een alternatief gesignaleerd maar daar zitten ook allerlei haken en ogen aan.

Als je serieus wilt meten wat je sociale activiteiten opleveren, dan raden we je aan om een professioneel tool te gebruiken. Zo kun je bijvoorbeeld met Hubspot Inbound Marketing tot in het meest verbijsterende detail alles volgen. Dat is echter niet iets wat je ‘even’ inricht.

Voor een iets meer laagdrempelige omgeving kunnen we de HowardsHome Curation Hub aanbevelen. Iedere link die je hier vandaan verstuurt, wordt apart gemeten, dus niet alleen maar de links van je eigen domein. Daarmee kun je erg makkelijk zien wat de verschillende sociale mediakanalen opleveren, zelfs tot op het niveau van een individuele medewerker! Zo weet je tot in detail wat je doelgroep interessant vindt, niet alleen op Twitter maar ook op Facebook en LinkedIn.

Inspiratiebron: Twitter: counter afgeschaft & andere verrassende vernieuwingen – Frankwatching

DELEN
Vorig artikelContent Curation in B2B Marketing 
Volgend artikelSharing to Twitter declines 11% after Twitter kills share counts
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

1 REACTIE

Laat een reactie achter en discussieer mee!