Hoe word je een influencer? De heilige graal van veel enthousiaste content marketeers is om gezien te worden als ‘influencer’, of beïnvloeder. In ieder geval als iemand die weet waar hij/zij het ECHT over heeft. Het artikel geeft een aantal tips hoe je dat kunt bereiken

  1. Kies je niche. Dat is nog best lastig. Hoe blijf je origineel? Dat kan alleen als je echt iets hebt toe te voegen en je dat doet van met autoriteit (en authenticiteit)
  2. Weet wie je helpt. Je moet meer weten dan alleen een Twitternaam. Zoek uit wie het is, wat is het profiel. Dat levert je mogelijk een context op waarbinnen je een vraag beter kunt beantwoorden
  3. Lever waardevolle content. Op basis van content bouw je relaties. Het artikel geeft een drietal categorieën weer:
    Educational: probeer jouw doelgroep wat te leren. Overigens is Content Curation hier zeer geschikt voor.
    Inspriational: Motiveer jouw doelgroep iets te doen, of te veranderen.
    Entertainment: Is is niets mis met een beetje humor op zijn tijd. Ideaal maakt dit soort entertainment wel een goede discussie los, het is dus geen probleem om een beetje controversieel te zijn als je de discussie maar in goede banen kunt leiden.
  4. Bouw een P2P netwerk. People to People. Mensen communiceren graag met andere mensen, ook online.
  5. Benut jouw ‘merk’. Velen vinden het lastig om zichzelf te verkopen. In verschillende markten kan dat ook gevoelig liggen. Maar, van influencers wordt ook wel verwacht dat ze zichzelf verkopen. Consultative selling :).

Goed advies van Chris Ducker, auteur van ‘The News Business Manifesto’

http://www.toprankblog.com/2014/01/unleash-influencer-nmx

Hoe vind je de juiste social influencers? Maak een contextuele analyse!

Laat een reactie achter en discussieer mee!