IJzersterk verhaal over het echte Thought Leadership. Mignon van Halderen (@mignondelica) heeft op Slideshare een zeer handzaam overzicht (+ model!) geplaatst over Thought Leadership. Dit adresseert een van mijn persoonlijke frustraties, dat iedereen die maar wat te melden heeft zicht meteen ook maar thought leader noemt.
Bij mijn uitleg over Though Leadership gebruik ik zelf een model met een drietrapsraket:-

  1. Content Marketing. Veel content, vaak zonder veel persoonlijke visie of toegevoegde waarde. Doel is vooral om producten en diensten voor het voetlicht te brengen. Héél populair de laatste jaren 🙂
  2. Kennis delen. Dat heeft al een persoonlijk tintje. Je voegt wat toe. Je neemt stelling, je maakt een selectie waardoor je het kaf van het koren scheidt. Het is een van de redenen dat wij zo gecharmeerd zijn van Content Curatie. Iedere professional houdt zijn eigen vakgebied bij, en door Content Curation goed toe te passen kun je wat toevoegen, je eigen expertise erin brengen.
  3. Though Leadership. Mignon heeft daarvoor de volgende definitie opgesteld:

    “The action of promoting thought provoking viewpoints that reframe the way stakeholders think about their key issues, helping them toward new insights and solutions”.

    Hier neem je dus stelling. Je gaat de discussie aan en zorgt ervoor dat er nieuwe standpunten worden ingenomen. Dat is meer dan een artikeltje of blogpostje pennen.

Niettemin, als je, net als ik heilig gelooft in het delen van kennis en de rol van de thought leader ziet als DE methode om in de toekomst boven het maaiveld uit te steken in de overdaad aan content, dan zijn deze slides meer dan de moeite waard om door te bladeren ter inspiratie.

Slideshare

DELEN
Vorig artikelWeet jij wat B2B klanten van je content verwachten?
Volgend artikel6 Stappen voor optimale Content Creation

Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

1 REACTIE

Laat een reactie achter en discussieer mee!