Circle Research heeft een overzichtelijke infographic gemaakt van de social medianetwerken waarmee B2B marketeers werken, met welke zij het meeste succes hebben en de uitdagingen die zij merken in het uitvoeren van hun marketingstrategie.

Een aantal van de interessante data over B2B sociale media zijn:

  • LinkedIn blijkt voor B2B het meest effectief, gevolgd door Twitter.
  • 13% heeft een gebrek aan budget.
  • 27% van de posts op sociale media worden door interne experts gedaan.
  • Grootste uitdagingen: bewijzen van ROI en tijd.

Deze grootste uitdagingen kunnen bedwongen worden met Content Curation. Hiermee vind en maak je efficiënter content, hoeft de investering niet zo hoog te zijn (goed als je weinig budget hebt) en is daardoor makkelijker de ROI als gunstig te bewijzen. Als de I kleiner is hoeft de R ook niet meteen zo hoog te zijn. En dit komt goed uit bij content marketing omdat dit een strategie is die enige opstarttijd vergt voordat de resultaten merkbaar worden.

Het is mooi om te zien dat naast het marketing team dus ook steeds vaker interne experts naar sociale media posten. Deze mensen en andere medewerkers hebben veel te melden en kunnen uitstekende ambassadeurs zijn voor jouw bedrijf . Wij zelf doen dit via onze dienst Magpipe. In deze post kun je lezen hoe je met behulp van jouw medewerkers het publicatieproces kunt stroomlijnen voor content marketing.

Bron: http://www.b2bmarketing.net/knowledgebank/social-media-marketing/features/infographic-2014-b2b-social-media-landscape