‘Evergreen content’ of lang houdbare content zou een belangrijk onderdeel moeten vormen van jouw website. Artikelen, video’s, foto’s, etc die langer actueel en relevant blijven, zorgen voor een structurele toestroom van bezoekers naar jouw site. Je kunt deze content gemakkelijk af en toe updaten om het actueel en relevant te houden.

Om een voorbeeld te geven: een artikel over de laatste onhandige PR-actie van ING is een mooi sociaal deelbaar artikel voor nu, maar over een half jaar zijn de meeste mensen het alweer vergeten. Je zou het daarom beter kunnen hebben over de algemene content marketingaanpak of de algemene klantbenadering van ING in een historisch perspectief.

Eigen evergreen content kost enige tijd om te maken, maar is daarna gemakkelijk te updaten waar nodig, genereert backlinks en websitebezoekers, en verbetert de algehele SEO van jouw website. Je kunt ook op basis van Content Curation sneller evergreen content produceren, door bijvoorbeeld een overzichtsartikel te maken van hier en daar gevonden tips. Uiteraard met goede bronvermelding.

12 typen content die lang houdbaar zijn:

  1. Jaarlijkse posts die geüpdate kunnen worden
  2. Posts die dingen monitoren zoals deze post over Monsanto in de media
  3. Interviews van bijv. klanten of inspirerende mensen uit jouw bedrijfstak
  4. Handleidingen
  5. Posts over de geschiedenis van bepaalde dingen
  6. ‘Over ons’ pagina’s
  7. Gebruikstips
  8. Testimonials: Testimonials zijn een sterk middel voor ledenwerving
  9. Reviews
  10. Curation posts zoals een wekelijks overzicht van de best gelezen artikelen
  11. Persoonlijke biografieën van medewerkers of de CEO
  12. Bronnen: denk aan verzamelingen van content op Pinterest, Scoop.it en social media uitingen op Storify. Of denk aan het verzamelen van de meest interessante artikelen in een Content Hub. Ook hier Content Curation.

HowardsHome on Pinterest

De kracht van Content Curation zit hem in het verzamelen van lang houdbaar materiaal dat een kennisbron vormt voor jouw potentiële klanten én dat je niet zelf hoeft te produceren. Op basis van externe content kun je social media posts maken en heb je snel vulling en inspiratie voor jouw blog. Wanneer je hier jouw eigen visie aan toevoegt kun je jouw publiek langzaam laten kennismaken met hetgeen waar jouw bedrijf voor staat. Dit vul je vervolgens aan met lang houdbare eigen content waarin je nóg duidelijker jouw expertise en diensten laat blijken.

Lees vooral ook het orginele artikel.
http://searchenginewatch.com/article/2333083/12-Types-of-Evergreen-Content-That-Attract-Valuable-Links

3 REACTIES

  1. Interessant artikel Coen! Nog een nummertje 13 die vaak ook goed werkt: Wikipedia-achtige content. Bezoekers zijn vaak dol op online naslagwerken en het kost relatief weinig tijd om de informatie up-to-date te houden. Je hebt me in elk geval geïnspireerd vandaag: ik ga zelf ook maar weer eens nadenken over mooie ‘nieuwe’ evergreen content…

  2. Bedankt voor jouw toevoeging Martha. Wiki’s werken inderdaad nog steeds goed. En daarmee kun je makkelijk jouw publiek ook oproepen tot bijdragen aan de content.

Laat een reactie achter en discussieer mee!