Een satirische presentatie over de aanpak van Content Marketing door SME Digital. Content Marketing zou over de informatiebehoeftes van de potentiële klant moeten gaan. Niet over jou of jouw bedrijf. De makers van de presentatie willen af van de beeldspraak van de marketeer als visser of boer, want in die beeldspraak beland de klant uiteindelijk dood op het bord.

[quote_center]Vervul als butler de informatiebehoefte van klanten voordat ze zelf weten dat ze deze informatie nodig hebben.[/quote_center]

Servicegerichte Content Marketing

Wat je wil is dat de klant 1) levend blijft 😉 en 2) klant blijft. Daarom moet je de relatie volgens hen omdraaien en servicegerichte Content Marketing bedrijven. Vervul als butler de informatiebehoefte van (toekomstige) klanten voordat ze zelf weten dat ze deze informatie nodig hebben. En blijf ze helpen met content ook nadat ze klant zijn geworden.

Dit kan uitstekend door diverse belangrijke, leerzame content te verzamelen en te cureren. Leg met Content Curation een Content Hub of Newsroom aan, wees een opleidingsinstituut met de content die je deelt en laat de klant groeien.

Is de marketeer misschien butler én boer?

Zelf vind ik de beeldspraak van de marketeer als voedende boer helemaal niet zo verkeerd, want boeren richten zich op blijvend resultaat op de lange termijn. En Content Marketing is een strategie van de lange adem. In die agrarische beeldspraak zou de klant eerder de grond zijn waarin alles groeit. Boeren zorgen ervoor dat die grond goed gevoed blijft omdat anders het gewas (hun bedrijf) afsterft.

De presentatie zelf: beetje kort door de bocht, maar in ieder geval erg vermakelijk. Maar in één ding hebben ze ronduit gelijk: help de klant met jouw content.


http://www.slideshare.net/SMEDigital/lie-of-content-marketing

DELEN
Vorig artikelLees je minder als je meer deelt?
Volgend artikelHoe betrek je collega’s?
Historicus. Redacteur/marketeer. Bloggen | social media | contentmarketing | journalistiek | Utrecht

Laat een reactie achter en discussieer mee!