Er is geen betere input denkbaar over de content die je aanbiedt, dan die wordt gegeven door de gebruikers zelf. Het artikel in de link is het resultaat van een interview met 100 klanten. Er is gevraagd wat er specifiek belangrijk was gedurende de verschillende fases van de buyer journey, en wat voor soort informatie vooral nuttig en relevant was.

Er zijn 5 thema’s die steeds terugkomen, hieronder staat een samenvatting.

  1. Help om een business case op te stellen die laat zien dat dit me gaat helpen om anderen te overtuigen. Niets is zo lastig als het (intern) verkopen van een verandering
  2. Vertel me in maximaal 90 woorden waarom ik jouw product of dienst niet zou overslaan bij mijn overwegingen. Maak in 3-7 seconden duidelijk wat je te bieden hebt
  3. Naast het scannen van oppervlakkige algemeenheden, wil ik ook gedetailleerde, verdiepende materialen vinden
  4. Toon me referenties die relevant zijn voor mijn situatie. De lengte van je klantenlijst is niet belangrijk, wel of het klanten zijn met dezelfde behoeften als ik
  5. Help me om dit product of deze dienst intern te verkopen. Interne consensus maakt het verkoopproces een stuk eenvoudiger

Het artikel achter de link biedt nog veel meer detail en is voor iedere B2B marketeer de moeite van het lezen waard!

Bron: 5 things B2B buyers expect from your content

Wat vinden jullie van deze punten?

DELEN
Vorig artikelLinkedIn Content Marketing gids
Volgend artikelVan Content Marketing naar Thought Leadership
Op Curation.nl blog ik over strategische en/of bedrijfskundige issues m.b.t. Content Curation, Content Marketing. Mijn speciale interesse gaat uit naar de inzet van medewerkers bij deze processen (Employee Generated Content, Ambassadeurs) en naar het aantoonbaar maken van de Return on Investment van moderne marketing technologie.

Laat een reactie achter en discussieer mee!