Research rapport van OVUM, over de adoptie van Marketing Automation in Europa. Ik heb het formuliertje ingevuld, om het echte rapport te bekijken. Het levert 12 pagina’s op met redelijk interessante informatie. Hieronder een bloemlezing.

Content Marketing zou je kunnen beschouwen als onderdeel, of als voorloper van Marketing Automation. Veel organisaties beginnen met e-mailmarketing, voegen daar sociale media aan toe, zien het licht voor wat betreft Content Marketing en beginnen dan te denken aan een totaal geïntegreerde Marketing Automation oplossing.

Het rapport heeft specifiek gekeken naar 4 sectoren

  • Technologie: Early adopters. Kijken nog wat ze gaan doen.
  • Verzekeringen: Zijn aan het nadenken over nieuwe businessmodellen. Voelen wel de noodzaak om wat te gaan doen.
  • Manufacturing: Overwegen investeringen, maar zijn nog sceptisch over het nut.
  • Hoger onderwijs: Lopen achter. Denken er nog nauwelijks over na.

Het rapport rammelt een beetje, in het begin wordt al aangegeven dat velen de vragen waarschijnlijk niet hebben begrepen. Immers, slechts 12% geeft NIET aan marketing automation systeem te doen. Door Ovum wordt dat geïnterpreteerd dat deze bedrijven dan wel e-mailmarketing zullen hebben bedoeld. Dat is nogal een verschil. Wat je ook vindt van de cijfers, 53% van de ondervraagden geeft aan plannen te hebben om in de toekomst meer te gaan investeren.

De redenen om te investeren zijn:

  • Extra omzet
  • Minder kosten
  • Voldoen aan de regels
  • Meer klantgerichtheid
  • Verbeteren van interne processen

Geen verassingen hier, anders dat er wel veel intern-gerichte voordelen worden genoemd.

http://www.marketo.com/reports/industry-adoption-of-marketing-automation-in-europe

Laat een reactie achter en discussieer mee!