Sociale mediagebruikers zetten sociale netwerken in om specifieke en waardevolle informatie te vinden. De content wordt niet meer alleen geleverd door journalisten maar wordt steeds vaker zelf door experts in elke branche gemaakt. Online expertise tonen is door de toegenomen informatiedeling ook belangrijker geworden. De content die jouw bedrijf deelt geeft de mogelijkheid om op een nieuwe manier contact te leggen met jouw publiek en klanten.

In plaats van het zenden van slogans en reclameboodschappen vertellen we verhalen en delen we kennis. Wordt een betrouwbare bron in het leveren van informatie die zaken makkelijker en efficiënter maken voor klanten. Voeg waarde toe. Doordat er steeds meer mensen content publiceren wordt het wel moeilijker om jezelf als ‘expert’ te positioneren. Hier zijn een aantal manieren om expertise te tonen met toepassing van Content Curation in jouw Content Marketing.

1. Publiceer regelmatig.

Regelmaat verbetert jouw bekendheid, maar geeft ook vertrouwen. Niet al jouw posts hoeven boekwerken te zijn. Door middel van content curation (het vinden, rubriceren, duiden/aanpassen, presenteren en delen van reeds bestaande content) kun je gemakkelijk regelmatige publiceren naar blogs en sociale media. Dit mag soms ook gewoon een goede op Pinterest gevonden infographic zijn met een alinea duiding.

2. Maak van één stuk content, meerdere stukken content.

Maak van jouw bestaande whitepapers meerdere blogposts. Maak van jouw bestaande blogposts verschillende tweets in quotevorm. Kortom cureer, knip op en mix jouw bestaande content. Maar maak ook van jouw deelname aan een evenement meerdere posts: een verslag op je blog, cureer tweets over het evenement bij elkaar met Storify en verzamel beeldmateriaal op Pinterest.

3. Distribueer jouw content.

Plaats jouw artikel op het blog, post het naar Twitter, Facebook, Google+ maar cureer ook het beeldmateriaal uit jouw artikel op Pinterest, Tumblr, en post het op een specifieke LinkedIn showcase pagina.

Showcase pagina LinkedIn

4. Publiceer oud werk.

Content kan inhaken op actualiteit maar het is ook verstandig om ‘evergreen content‘ te publiceren.  Het verzamelen en verspreiden van oudere nog steeds relevante content kan zeker bijdragen aan het succes van jouw content marketing. Denk aan oude whitepapers, blogposts, interviews, onderzoeken en infographics. Vergeet dus niet goede content vaker te publiceren, want jouw content verdwijnt snel op sociale media (op Twitter zakt jouw post al na gem. 20 minuten weg in de tijdlijn).

5. Verzamel ‘recommendations’ van anderen.

Cureer dit sociale bewijs in bijvoorbeeld een Storifylijst die je vervolgens als presentatie op jouw website kunt zetten.


6. Beantwoord vragen.

Maak jezelf beschikbaar op Twitter en in LinkedIngroepen of websites in jouw vakgebied. Reageer op discussies. Deze vragen en hetgeen wat uit deze discussies komt is weer uitstekend bronmateriaal om te cureren in een artikel. Licht bijvoorbeeld een aantal van de beste antwoorden uit en geef daarbij jouw visie op de zaak.

7. Verzamel de beste content uit jouw markt in een Content Hub en voeg jouw visie toe

Curation.nl collage

Zoals hierboven al eerder gezegd ben je niet de enige die content publiceert. Door als een filter voor jouw publiek te fungeren kun je ook uitstekend jouw expertise tonen. Door de content van andere experts uit jouw markt in een kader te plaatsen en op één plek bij elkaar te brengen geef je focus aan onderwerpen en heb je daarnaast nog de mogelijkheid jouw ‘two cents worth’ toe te voegen. Zoals wij Curation.nl als Content Hub gebruiken voor de beste artikelen rondom content marketing en content curation, kun jij dit ook doen voor jouw markt of thema.

8. Cureer experts in lijsten.

Onder het mom van ‘it takes one, to know one’ is het verzamelen van experts uit jouw marktgebied in lijsten een goede manier om zelf expertise te tonen. Daarnaast betrek je deze invloedrijke personen op deze manier bij jouw content en zullen ze snel geneigd zijn deze te verspreiden in hun netwerk.

Meer tips voor het jezelf profileren als expert? Lees dan vooral door.

https://exploreb2b.com/articles/12-ways-to-prove-you-are-an-expert

1 REACTIE

  1. […] Een mens geeft extra duiding en een betere selectie door bijvoorbeeld een samenvatting te schrijven en publiek gericht te wijzen op deze informatie. Hierdoor komt informatie sneller bij de juiste mensen (collega’s én externen) en dit voedt de discussie. Handmatige curation kan toegepast worden als tweede stap na automatische of sociale curation voor nog betere content en een mogelijkheid voor de curator om zich als expert te profileren. […]

Comments are closed.